جهتدهی راهکار خروج از بحران صادرات فرش
یک صادرکننده فرش گفت: راهحل فروش و رونق دوباره فرش ایرانی در جهان و خروج از بحران فعلی در حوزه صادرات، نوآوری، جهتدهی و خلاقیت در طراحی و بافت فرش است.
خبرنامه کارایان
به گزارش ایسنا، مجید زمانی در حاشیه دهمین نمایشگاه فرش دستباف که در نمایشگاه بینالمللی کاسپین در حال برگزاری است، با بیان اینکه صادرات فرش ایران در حال حاضر با رکودی عجیب مواجه شده است، تصریح کرد: در گذشته کشورهایی اروپایی و آمریکایی فرش ایران را به دلیل هنر و نقشهای اصیلی که در آن بهکار برده شده بود خریداری میکردند، اما این موضوع متناسب با نیاز روز دنیا و همگام با پیشرفت علم و تکنولوژی تغییر پیدا کرده است.
وی ادامه داد: فرشبافان ما باید بتوانند منطبق با علم روز و همگام با سلیقه و مشتریانی که فرش ایرانی در سراسر ایران دارد به جلو بروند یعنی طراحان فرش باید تلاش کنند ضمن نوآوری و حفظ اصالت فرش ایرانی باب سلیقه روز پیش بروند. زمانی افزود: امروزه در سراسر جهان مردم به دنبال فرشی هستند که با دکوراسیون منازلشان همخوانی داشته باشد و این موضوعی است که کشورهایی مانند استرالیا، چین، آمریکا، آلمان و ... همگی در حال طراحی منازلشان به این شکل هستند فرش ایرانی هم میتواند با سایزبندی کردن متناسب با سایز محل و کشیدن طرح و نقشه فرش متناسب با اسباب و وسائل محل مورد نظر نسبت به بافت فرش اقدام کند. این صادرکننده برتر فرش در کشور که خود به عنوان یک تاجر فرش در کشورهای مختلف از جمله چین فعالیت دارد با اشاره به مشکلات فروش فرش ایرانی در خارج از کشور، تصریح کرد: دنیای لچکدوزی فرش دیگر تمام شده و این موضوع باعث شده است تا در داخل کشور افراد فعالیتهایی از قبیل رنگبری و چهل تیکه میکنند تا بتوانند آن را با دکور منازل منطبق سازند. وی با بیان اینکه در کشورهای اروپایی و آمریکایی برخی تحصیل کردهها وجود دارند که دکوراتور هستند و دیگر فرد صاحبخانه مستقیم اقدام به خرید فرش نمیکند، افزود: بلکه این طراح است که وظیفه خرید فرش و هماهنگ کردن آن با وسائل منزل را انجام میدهند و هماهنگ کردن فرش ایرانی با این اسباب و وسایل، کار دشواری است. این فعال حوزه فرش در کشور در خصوص وضعیت واقعی صادرات فرش و مشکلاتی که در این حوزه برای تجار وجود دارد، گفت: برخی از تاجران و صادرکنندگان که مشتری خود را دارند و عده بسیار کمی نیز در دنیا فرش را بسته به هنر به کار رفته در آن خرید میکنند.
وی ادامه داد: فرشبافان ما باید بتوانند منطبق با علم روز و همگام با سلیقه و مشتریانی که فرش ایرانی در سراسر ایران دارد به جلو بروند یعنی طراحان فرش باید تلاش کنند ضمن نوآوری و حفظ اصالت فرش ایرانی باب سلیقه روز پیش بروند. زمانی افزود: امروزه در سراسر جهان مردم به دنبال فرشی هستند که با دکوراسیون منازلشان همخوانی داشته باشد و این موضوعی است که کشورهایی مانند استرالیا، چین، آمریکا، آلمان و ... همگی در حال طراحی منازلشان به این شکل هستند فرش ایرانی هم میتواند با سایزبندی کردن متناسب با سایز محل و کشیدن طرح و نقشه فرش متناسب با اسباب و وسائل محل مورد نظر نسبت به بافت فرش اقدام کند. این صادرکننده برتر فرش در کشور که خود به عنوان یک تاجر فرش در کشورهای مختلف از جمله چین فعالیت دارد با اشاره به مشکلات فروش فرش ایرانی در خارج از کشور، تصریح کرد: دنیای لچکدوزی فرش دیگر تمام شده و این موضوع باعث شده است تا در داخل کشور افراد فعالیتهایی از قبیل رنگبری و چهل تیکه میکنند تا بتوانند آن را با دکور منازل منطبق سازند. وی با بیان اینکه در کشورهای اروپایی و آمریکایی برخی تحصیل کردهها وجود دارند که دکوراتور هستند و دیگر فرد صاحبخانه مستقیم اقدام به خرید فرش نمیکند، افزود: بلکه این طراح است که وظیفه خرید فرش و هماهنگ کردن آن با وسائل منزل را انجام میدهند و هماهنگ کردن فرش ایرانی با این اسباب و وسایل، کار دشواری است. این فعال حوزه فرش در کشور در خصوص وضعیت واقعی صادرات فرش و مشکلاتی که در این حوزه برای تجار وجود دارد، گفت: برخی از تاجران و صادرکنندگان که مشتری خود را دارند و عده بسیار کمی نیز در دنیا فرش را بسته به هنر به کار رفته در آن خرید میکنند.
خبرنامه کارایان
بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.