نمایشگاه مطبوعات؛ فرصتی برای سخن گفتن از فرش
نمایشگاه مطبوعات؛ فرصتی برای سخن گفتن از فرش
رییس مرکز ملی فرش ایران با حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در حاشیه بازدید خود از این نمایشگاه به پرسش های مختلف خبرنگاران درباره وضعيت توليد و صادرات و نيز اقدامات و برنامه های آتی حوزه فرش دستباف پاسخ داد.
صادرات 167 میلیون دلاری
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران؛ حمید کارگر در پاسخ به سوال مشترك همه رسانه ها درباره ميزان افزایش صادرات فرش دستباف گفت: در هفت ماهه امسال بیش از 167 میلیون دلار فرش با وزن بيش از ٢ هزار و نهصد تن صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشی ١٧ درصد و از لحاظ وزنی 11 درصد رشد داشته است.
رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: بازار آمریکا به عنوان بزرگ ترین وارد کننده فرش دستباف در دنيا، پس از برجام دوباره به روى فرش ايران باز شده است و اميدواريم با تلاش و هوشمندى فعالان اين حوزه، حضورى موثر و پايدار را در اين بازار تجربه كنيم.
رییس مرکز ملی ایران تصریح کرد: در ۷ ماه ابتدای سال جاری و بعد از لغو تحریمها بیش از 6/ 42میلیون دلار فرش دستباف ایران از کشور ایران بهطور مستقیم به آمریکا صادر شده است.
اقتصاد مکمل برای خانواده ها
رییس مرکز ملی فرش ایران در گفت و گو با روزنامه گسترش تجارت گفت: فرش دستباف پتانسیل بالایی در اشتغال زایی دارد به طوری که در حوزه فرش دستباف با سرمایه کمی می توانیم توليد شغل كرده و ارزش افزوده بسیار بالایی ایجاد کنیم.
وی افزود: فرش دستباف به عنوان یک عنصر فرهنگی، اقتصادى و اجتماعى در معیشت امروز خانوارهای ایرانی نقش دارد و به عنوان اقتصاد مکمل برای خانواده های روستایی محسوب می شود و می تواند از خروج روستاییان و مهاجرت آن ها به سمت شهرها جلوگیری کند.
تبلیغات هوشمندانه حلقه مفقوده فرش دستباف
حمید کارگر در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا نیز درباره ضرورت تبلیغات گفت: برای حضور مستمر و بلندمدت در بازارهای هدف باید به تغییر سلایق مصرف کنندگان در آن کشور، نوع و چگونگی حضور و فعالیت کشورهای رقیب در آن بازارها و تبلیغات مناسب نیز توجه داشت و با درایت و هوشمندی از ارسال فله ای فرش ها و بدون توجه به اقتضائات روز پرهیز کرد.
رییس مرکز ملی فرش ایران همچنین در دیدار و گفت وگوی صمیمی با مدیر مسوول روزنامه عصر اقتصاد پس از شنیدن صحبت های ایشان اشاره ای به مجموعه اقدامات و برنامه های آتی مرکز از جمله؛ تلاش براى ارایه تسهیلات ارزانقیمت به پشتیبانان تولید فرش دستباف، آغاز پروژه تبلیغات برونمرزی فرش دستباف ایران با محوریت اروپا، برگزاری دوره های آموزشی مستمر برای ارکان زنجیره تامین فرش دستباف در استانهای مختلف، بازنگری و تسهیل در قوانین مالیاتی و گمرکی به سود فعالان فرش دستباف و... داشت.
شایان ذکر است رییس مرکز ملی فرش ایران در این بازدید که فرصتی برای بحث و گفت وگو درباره فرش دستباف ایران و همراه ساختن اصحاب رسانه با این هنر- صنعت را فراهم آورد به گفت و گو با مدیران و خبرنگاران خبرگزاری ها و روزنامه های ایرنا، ایسنا، مهر، تسنیم، میزان، عصر اقتصاد و گسترش تجارت پرداخت و از غرفه دوماهنامه تخصصی طره نیز بازدید کرد.
خبرنامه کارایان
رییس مرکز ملی فرش ایران با حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در حاشیه بازدید خود از این نمایشگاه به پرسش های مختلف خبرنگاران درباره وضعيت توليد و صادرات و نيز اقدامات و برنامه های آتی حوزه فرش دستباف پاسخ داد.
صادرات 167 میلیون دلاری
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران؛ حمید کارگر در پاسخ به سوال مشترك همه رسانه ها درباره ميزان افزایش صادرات فرش دستباف گفت: در هفت ماهه امسال بیش از 167 میلیون دلار فرش با وزن بيش از ٢ هزار و نهصد تن صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشی ١٧ درصد و از لحاظ وزنی 11 درصد رشد داشته است.
رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: بازار آمریکا به عنوان بزرگ ترین وارد کننده فرش دستباف در دنيا، پس از برجام دوباره به روى فرش ايران باز شده است و اميدواريم با تلاش و هوشمندى فعالان اين حوزه، حضورى موثر و پايدار را در اين بازار تجربه كنيم.
رییس مرکز ملی ایران تصریح کرد: در ۷ ماه ابتدای سال جاری و بعد از لغو تحریمها بیش از 6/ 42میلیون دلار فرش دستباف ایران از کشور ایران بهطور مستقیم به آمریکا صادر شده است.
اقتصاد مکمل برای خانواده ها
رییس مرکز ملی فرش ایران در گفت و گو با روزنامه گسترش تجارت گفت: فرش دستباف پتانسیل بالایی در اشتغال زایی دارد به طوری که در حوزه فرش دستباف با سرمایه کمی می توانیم توليد شغل كرده و ارزش افزوده بسیار بالایی ایجاد کنیم.
وی افزود: فرش دستباف به عنوان یک عنصر فرهنگی، اقتصادى و اجتماعى در معیشت امروز خانوارهای ایرانی نقش دارد و به عنوان اقتصاد مکمل برای خانواده های روستایی محسوب می شود و می تواند از خروج روستاییان و مهاجرت آن ها به سمت شهرها جلوگیری کند.
تبلیغات هوشمندانه حلقه مفقوده فرش دستباف
حمید کارگر در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا نیز درباره ضرورت تبلیغات گفت: برای حضور مستمر و بلندمدت در بازارهای هدف باید به تغییر سلایق مصرف کنندگان در آن کشور، نوع و چگونگی حضور و فعالیت کشورهای رقیب در آن بازارها و تبلیغات مناسب نیز توجه داشت و با درایت و هوشمندی از ارسال فله ای فرش ها و بدون توجه به اقتضائات روز پرهیز کرد.
رییس مرکز ملی فرش ایران همچنین در دیدار و گفت وگوی صمیمی با مدیر مسوول روزنامه عصر اقتصاد پس از شنیدن صحبت های ایشان اشاره ای به مجموعه اقدامات و برنامه های آتی مرکز از جمله؛ تلاش براى ارایه تسهیلات ارزانقیمت به پشتیبانان تولید فرش دستباف، آغاز پروژه تبلیغات برونمرزی فرش دستباف ایران با محوریت اروپا، برگزاری دوره های آموزشی مستمر برای ارکان زنجیره تامین فرش دستباف در استانهای مختلف، بازنگری و تسهیل در قوانین مالیاتی و گمرکی به سود فعالان فرش دستباف و... داشت.
شایان ذکر است رییس مرکز ملی فرش ایران در این بازدید که فرصتی برای بحث و گفت وگو درباره فرش دستباف ایران و همراه ساختن اصحاب رسانه با این هنر- صنعت را فراهم آورد به گفت و گو با مدیران و خبرنگاران خبرگزاری ها و روزنامه های ایرنا، ایسنا، مهر، تسنیم، میزان، عصر اقتصاد و گسترش تجارت پرداخت و از غرفه دوماهنامه تخصصی طره نیز بازدید کرد.
خبرنامه کارایان
بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.