سهم کم اصفهان از صادرات فرش ایران
تشکیل اتحادیه صادراتی صنایعدستی برای استفاده از تجربه صادرکنندگان و فعالان این بخش از مسائل مهم مطرح شده در نشست هفته صادرات در اصفهان بود.
خبرنامه کارایان
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان اصفهان در نشست هفته صادرات اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان 75 درصد صنایع دستی کشور و 30 درصد صنایع را به خود اختصاص دارد.
جعفر جعفرصالحی مهمترین چالش پیش روی صنایع دستی را بازرگانی و فروش دانست و گفت: تولید و آموزش صنایع دستی در شرایط مطلوب است ولی انبارهای تولیدکنندگان پر از محصولات قابل صادر است.
وی مشکلات بانکی، فقدان مسترکارت و ویزا کارت، نبود استاندارد برای تولیدات صنایعدستی، نبود شناسنامه برای محصولات، ناهمسانی قیمتها، ضعف عمده در طراحی محصول، بستهبندی نامناسب و رعایت نکردن حقوق مالکیت را از معضلات صنایع دستی کشور برشمرد.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان اصفهان عدم وجود برند در صنایع دستی، فقدان بانک اطلاعاتی صنایعدستی، ضعف در تجارت الکترونیک، عدم وجود شرکت توانمند برای شرکت در نمایشگاه بینالمللی از دیگر نقاط ضعف صنایع دستی عنوان کرد.
ظرفیت تشکلها برای تقویت صادرات استفاده شود
رئیس اتحادیه صنایعدستی استان اصفهان در این نشست با انتقاد از تفکیک اتحادیههای تولیدکننده صنایع دستی و تقسیم آن بین اتحادیههای صنفی گفت: برای تقویت صادرات صنایع دستی ابتدا باید از ظرفیت اتحادیههای مرتبط با آن استفاده کنیم تا آنان علاوه بر سازمان دهی زمینه صادرات را برای محصولات تولید شده اعضا فراهم کنند.
عباس شیردل وجود تولیدکنندگان متعدد و خرد در صنایعدستی را عامل تقویت صادرات این بخش ندانست و گفت: تشکیل اتحادیه صادراتی صنایعدستی میتواند تولیدکنندگان را برای صادرات انگیزه بخشد.
وی ضمن تقدیر از اتاق بازرگانی در توجه به موضوع صادرات صنایعدستی گفت: تشکیل اتحادیه صادراتی صنایع دستی با استفاده از تجربه صادرکنندگان و فعالان این بخش میتواند نوید رونق برای فعالان صنایع دستی استان باشد.
سهم صادرات استان اصفهان از فرش ایران کمتر از 8 درصد است
عضو اتحادیه فرش دستباف اصفهان در این جلسه گفت: از گردش مالی 1.5 میلیارد دلاری فرش در جهان در سال 2015 سهم ایران 280 میلیون دلار بوده و این در حالی است که سهم ایران در سال 1355 از بازار فرش دنیا 75 درصد بوده است.
علی ماهانی اضافه کرد: آمار در این بخش از 712 هزار فعال در سال 85 امروز به 429 هزار نفر رسیده است و این آمار نشان میدهد که در بخش فرش با چالشهای تولیدی و صادراتی روبهرو هستیم.
وی گفت: سهم استان اصفهان در صادرات فرش ایران در سال 1385 برابر 18.2 درصد و در سال 95 به کمتر از 8 درصد رسیده است.
عضو اتحادیه فرش دستباف اصفهان بازاریابی ضعیف بخش فرش و توجهنکردن به تجارت الکترونیک را از عوامل کاهش صادرات فرش اصفهان برشمرد و گفت: تسهیلات گران قیمت بانکها برای تولید کنندگان و صادرکنندگان فرش، شرایط را برای ادامه فعالیت دشوار ساخته است.
هفته صادرات برای نخستین بار در اصفهان برگزار میشود
رئیس کمیته توسعه صادرات اتاق اصفهان با اشاره به برپایی نشستهای تخصصی برای شناسایی مسائل و مشکلات صادرکنندگان گفت: هفته صادرات برای نخستین بار در کشور در اتاق بازرگانی اصفهان شکل گرفته است.
حمیدرضا مومنی در خصوص برپایی نشستهای تخصصی بین کمیسیونی و هفته صادرات در اصفهان اظهار داشت: با توجه به حوزه فعالیت کمیته در بخش صادرات و شناسایی مشکلات و مباحث پیش روی صادرکنندگان و ارائه راهکارها و پیشنهادات و به دنبال اینکه اتاق بازرگانی مشاور سه قوه است، بررسی این مسائل به کمیته توسعه صادرات واگذار شده است.
وی با بیان اینکه در جلساتی به این نتیجه رسیدیم که به شکل تخصصی با کمیسیونها و فعالان حوزه صادرات در بخشهای معدن، صنعت، گردشگری، کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی نشستهایی برگزار کنیم.
در این نشست بر تشکیل اتحادیه صادراتی صنایع دستی استان، حل مشکل کارتهای اعتباری بین المللی، اجباریشدن استاندارد در محصولات صادراتی، برقراری ارتباط بین طراحان صنعتی و هنرمندان صنایعدستی برای تولید محصولات جدید، توجه به بسته بندی صنایع دستی، توجه به ثبت حریم جغرافیایی برای رعایت حقوق مالکیت معنوی، توجه به تجارت الکترونیک و برگزاری کارگاههای آموزش صادرات در بخش صنایع دستی تاکید شد.
جعفر جعفرصالحی مهمترین چالش پیش روی صنایع دستی را بازرگانی و فروش دانست و گفت: تولید و آموزش صنایع دستی در شرایط مطلوب است ولی انبارهای تولیدکنندگان پر از محصولات قابل صادر است.
وی مشکلات بانکی، فقدان مسترکارت و ویزا کارت، نبود استاندارد برای تولیدات صنایعدستی، نبود شناسنامه برای محصولات، ناهمسانی قیمتها، ضعف عمده در طراحی محصول، بستهبندی نامناسب و رعایت نکردن حقوق مالکیت را از معضلات صنایع دستی کشور برشمرد.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان اصفهان عدم وجود برند در صنایع دستی، فقدان بانک اطلاعاتی صنایعدستی، ضعف در تجارت الکترونیک، عدم وجود شرکت توانمند برای شرکت در نمایشگاه بینالمللی از دیگر نقاط ضعف صنایع دستی عنوان کرد.
ظرفیت تشکلها برای تقویت صادرات استفاده شود
رئیس اتحادیه صنایعدستی استان اصفهان در این نشست با انتقاد از تفکیک اتحادیههای تولیدکننده صنایع دستی و تقسیم آن بین اتحادیههای صنفی گفت: برای تقویت صادرات صنایع دستی ابتدا باید از ظرفیت اتحادیههای مرتبط با آن استفاده کنیم تا آنان علاوه بر سازمان دهی زمینه صادرات را برای محصولات تولید شده اعضا فراهم کنند.
عباس شیردل وجود تولیدکنندگان متعدد و خرد در صنایعدستی را عامل تقویت صادرات این بخش ندانست و گفت: تشکیل اتحادیه صادراتی صنایعدستی میتواند تولیدکنندگان را برای صادرات انگیزه بخشد.
وی ضمن تقدیر از اتاق بازرگانی در توجه به موضوع صادرات صنایعدستی گفت: تشکیل اتحادیه صادراتی صنایع دستی با استفاده از تجربه صادرکنندگان و فعالان این بخش میتواند نوید رونق برای فعالان صنایع دستی استان باشد.
سهم صادرات استان اصفهان از فرش ایران کمتر از 8 درصد است
عضو اتحادیه فرش دستباف اصفهان در این جلسه گفت: از گردش مالی 1.5 میلیارد دلاری فرش در جهان در سال 2015 سهم ایران 280 میلیون دلار بوده و این در حالی است که سهم ایران در سال 1355 از بازار فرش دنیا 75 درصد بوده است.
علی ماهانی اضافه کرد: آمار در این بخش از 712 هزار فعال در سال 85 امروز به 429 هزار نفر رسیده است و این آمار نشان میدهد که در بخش فرش با چالشهای تولیدی و صادراتی روبهرو هستیم.
وی گفت: سهم استان اصفهان در صادرات فرش ایران در سال 1385 برابر 18.2 درصد و در سال 95 به کمتر از 8 درصد رسیده است.
عضو اتحادیه فرش دستباف اصفهان بازاریابی ضعیف بخش فرش و توجهنکردن به تجارت الکترونیک را از عوامل کاهش صادرات فرش اصفهان برشمرد و گفت: تسهیلات گران قیمت بانکها برای تولید کنندگان و صادرکنندگان فرش، شرایط را برای ادامه فعالیت دشوار ساخته است.
هفته صادرات برای نخستین بار در اصفهان برگزار میشود
رئیس کمیته توسعه صادرات اتاق اصفهان با اشاره به برپایی نشستهای تخصصی برای شناسایی مسائل و مشکلات صادرکنندگان گفت: هفته صادرات برای نخستین بار در کشور در اتاق بازرگانی اصفهان شکل گرفته است.
حمیدرضا مومنی در خصوص برپایی نشستهای تخصصی بین کمیسیونی و هفته صادرات در اصفهان اظهار داشت: با توجه به حوزه فعالیت کمیته در بخش صادرات و شناسایی مشکلات و مباحث پیش روی صادرکنندگان و ارائه راهکارها و پیشنهادات و به دنبال اینکه اتاق بازرگانی مشاور سه قوه است، بررسی این مسائل به کمیته توسعه صادرات واگذار شده است.
وی با بیان اینکه در جلساتی به این نتیجه رسیدیم که به شکل تخصصی با کمیسیونها و فعالان حوزه صادرات در بخشهای معدن، صنعت، گردشگری، کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی نشستهایی برگزار کنیم.
در این نشست بر تشکیل اتحادیه صادراتی صنایع دستی استان، حل مشکل کارتهای اعتباری بین المللی، اجباریشدن استاندارد در محصولات صادراتی، برقراری ارتباط بین طراحان صنعتی و هنرمندان صنایعدستی برای تولید محصولات جدید، توجه به بسته بندی صنایع دستی، توجه به ثبت حریم جغرافیایی برای رعایت حقوق مالکیت معنوی، توجه به تجارت الکترونیک و برگزاری کارگاههای آموزش صادرات در بخش صنایع دستی تاکید شد.
خبرنامه کارایان
بازدید کننده گرامی ، شما به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.